Usahawan Sate Mukmin


Gerai makan yang dahulunya merupakan sebuah gerai ais batu campur milik seorang penerokawati, kini telah disewa oleh Saudara Zulkarnaen dan menjadikan nasi kerabu sebagai menu utamanya.

Saudara Zulkarnaen bersama isteri sememangnya telah lama berniaga nasi kerabu namun hanya berniaga di pasar-pasar hari sahaja. Kini setelah menyewa kedai tersebut, beliau dan isteri dapat berniaga secara serius pada setiap hari bermula jam 11.00 pagi sehingga 11.00 malam.

Pelbagai juadah turut dijual selain nasi kerabu seperti sate daging dan juga sate ayam yang diperap sendiri dengan menggunakan resepi rahsia tersendiri. Selain itu, Gerai Sate Mukmin juga menjual laksa, mee kari, mee / bihun sup dan juga mee kuah beserta pelbagai jenis minuman.


Memiliki kesungguhan yang tinggi, saudara Zulkarnaen bukan sahaja menjalankan perniagaan berasaskan makanan malah, beliau turut mengusahakan perniagaan dan tempahan percetakan baju.Banyak tempahan yang diterima dari penduduk sekitar terutamanya yang inginkan kelainan dengan menghasilkan rekaan sendiri. Untuk sebarang maklumat atau tempahan boleh terus menghubungi saudara Zulkarnaen di talian 010-5179793.

0 komen:

Post a Comment