kerisik kelapa asli

Kerisik ini diperbuat daripada kelapa yang telah diparut.. Kerisik di gunakan dalam masakan seperti rendang.. Kenapa kena guna kerisik?? Kerisik adalah seperti perasa yang wajib.. Kalau takde kerisik, masakan tu tak sedap.. Kerisik juga merupakan pewarna yang asli.. Lagi hitam kerisik tu, lagi hitamlah rendang atau masakan korang tu.. Orang zaman sekarang ni nak senang je.. Kerisik pun nak beli siap kat kedai je.. dan di Felda Gunung Besout 2 ini ada usahawan yang mengusahakan kerisik ini secara kecil-kecilan.. 



Abang latiff dan kak Mizah menyediakan kerisek kelapa asli yang lazat... sesuai untuk pelbagai masakan seperti :


1.      masakan kari rendang tok.
2.      masakan pajeri.
3.      masakan kerabu.
4.      masakan kerutuk.


Dengan Nureen food entreprise,anda boleh dapatkan kerisek kelapa melalui:

1.      En.Abd Latiff Shamsudin
2.       Pn.Normizah Mat Hamidun

Di alamat no. 2/02 Felda Gunong Besout 2,
35600 Sungkai,
Perak Darul Ridzuan..




Atau boleh juga terus menghubungi mereka di talian 0192977543 ataupun Pn.Norhidayah 0194514808.. mai try cuba test tengok! gerenti tido tak lena! (^__^)


sumber : blog en.latiff & pn.mizah
sumber : fb azim aziz(anak angkat en.latiif & pn.mizah)

4 komen:

  1. wahhh hebatlah orang felda besout! ini pakcik latiff besout 2 ye? ayah saya terkejut bila saya tunjuk blog ni tadi..tahniah admin blog usahawan best two! cayalah pakcik latiff!

    ReplyDelete
  2. eh pakcik latiff ni dkt dgn rumah pakcik hulk hogan tu kan??? wahhhh dah semakin maju la org besout skrg! tahniah pakcik latiff!!

    ReplyDelete
  3. ye ni la pakcik latiff yang dkt dgn umah cik hogan tu..kalau nak order boleh terus datang ke rumah ye..time kasih!!!!

    ReplyDelete
  4. ok raye nanty saye datang ....hehehe

    ReplyDelete